Outsourcing usług księgowych. Czy to się opłaca?

Głównym powodem zlecania obsługi księgowej na zewnątrz jest oszczędność kosztów oraz zapewnienie swojej firmie profesjonalnej obsługi, opartej na bieżącej, systematycznie uzupełnianej, wiedzy. Prezentujemy przykładową symulację kosztów zatrudnienia księgowego w spółce z o.o., która generuje do 100 dokumentów księgowych miesięcznie oraz zatrudnia do 5 pracowników:

  • Koszty zatrudnienia 1 księgowej:

– miesięczny:
min. wynagrodzenie netto 3000 zł
narzuty na wynagrodzenie 2077,68 zł (ZUS, podatek, FP)

– roczny
badania lekarskie i BHP 200 zł
szkolenia 500 zł

  • Koszty wyposażenia stanowiska:

– sprzęt komputerowy + oprogramowanie 5000 zł,

Dla uproszczenia symulacja nie uwzględnia dodatkowych kosztów związanych z materiałami biurowymi, kosztami telefonów itp.!

RAZEM: koszt roczny 66.432,16 zł

Koszt obsługi księgowej i kadrowo-płacowej w naszym biurze wynosi 1.975,00 zł + 23% VAT miesięcznie tj. 2.429,25 zł, tj. rocznie 29.151 zł

OSZCZĘDNOŚĆ 37.281,16 ZŁ!

W przypadku zwiększonych rozmiarów działalności oszczędności się zwielokrotniają!

Podziel się: