Głównym powodem zlecania obsługi księgowej na zewnątrz jest oszczędność kosztów oraz zapewnienie swojej firmie profesjonalnej obsługi, opartej na bieżącej, systematycznie uzupełnianej, wiedzy. Prezentujemy przykładową symulację kosztów zatrudnienia księgowego w spółce z o.o., która generuje do 100 dokumentów księgowych miesięcznie oraz zatrudnia do 5 pracowników:
- Koszty zatrudnienia 1 księgowej:
– miesięczny:
min. wynagrodzenie netto 3000 zł
narzuty na wynagrodzenie 2077,68 zł (ZUS, podatek, FP)
– roczny
badania lekarskie i BHP 200 zł
szkolenia 500 zł
- Koszty wyposażenia stanowiska:
– sprzęt komputerowy + oprogramowanie 5000 zł,
Dla uproszczenia symulacja nie uwzględnia dodatkowych kosztów związanych z materiałami biurowymi, kosztami telefonów itp.!
RAZEM: koszt roczny 66.432,16 zł
Koszt obsługi księgowej i kadrowo-płacowej w naszym biurze wynosi 1.975,00 zł + 23% VAT miesięcznie tj. 2.429,25 zł, tj. rocznie 29.151 zł
OSZCZĘDNOŚĆ 37.281,16 ZŁ!
W przypadku zwiększonych rozmiarów działalności oszczędności się zwielokrotniają!