Podpis kwalifikowany – to elektroniczny podpis weryfikujący tożsamość osoby podpisującej. Służy do podpisywania dokumentów w wersji elektronicznej, który jest równoważny podpisowi własnoręcznemu.

Podpisem elektronicznym może posługiwać się każdy, kto zarówno w sprawach osobistych jak i w kontaktach biznesowych musi kontaktować się np. z urzędami czy administracją publiczną, kto zawiera transakcje finansowe czy podejmuje różne działania, w których należy podpisać wiele dokumentów. Ponad to podpis elektroniczny adresowany jest do wszystkich tych, którzy cenią sobie komfort, wygodę i pragną zaoszczędzić czas nie stojąc w kolejce do przysłowiowego „okienka” w urzędzie.

Oferujemy możliwość nabycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego, który ułatwi wiele spraw m. in.:

  • kontakty z ZUS; np. podpisanie elektronicznego wniosku o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami, podpisanie deklaracji tj. ZUA, ZZA, DRA, i wielu innych,
  • nadawanie mocy prawnej dokumentom w kontaktach prawnych przez Internet,
  • pozyskiwanie wypisów elektronicznych dotyczących wszystkich podmiotów gospodarczych wpisanych do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS),
  • składanie pozwów na platformie sądu internetowego w systemie EPU,
  • podpisywanie urzędowej korespondencji z podmiotami administracji publicznej za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej,
  • składanie e-deklaracji podatkowych do Urzędów skarbowych,
  • zawieranie umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej,
  • wystawianie faktur w formie elektronicznej,
  • uczestniczenie w aukcjach i przetargach elektronicznych,
  • uwierzytelnienie transakcji bankowych, które wymagają podpisu,
  • podpisywanie raportów do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF),
  • zgłaszanie drogą elektroniczną zbiorów danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO),
  • składanie e-deklaracji do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG).

Rodzaje oferowanych zestawów:

Zestaw EuroCert Token:
Certyfikat Kwalifikowany EuroCert,
Karta kryptograficzna,
Czytnik Gemalto IDBridge K30,
Oprogramowanie do składania elektronicznego podpisu.

Zestaw EuroCert Mikroczytnik:
Certyfikat Kwalifikowany EuroCert,
Karta kryptograficzna (wielkości karty SIM),
Czytnik kart OMNIKEY 6121 USB,
Oprogramowanie do składania elektronicznego podpisu.

Zestaw EuroCert Classic:
Certyfikat Kwalifikowany EuroCert,
Karta kryptograficzna (wielkości kart bankomatowej),
Czytnik kart Gemalto IDBridge CT30,
Oprogramowanie do składania elektronicznego podpisu.

 

 

Procedura uzyskania podpisu kwalifikowanego:

  1. Odwiedź stronę Eurocert.pl gdzie wybierzesz i kupisz odpowiedni zestaw.
  2. Z zakupionym zestawem zgłoś się do naszych punktów weryfikacji danych w:
    • Krakowie ul. Siemiradzkiego 19/1;  tel. 12 444 62 73
    • Warszawie, ul. Żelazna 59/0803;  tel. 22 390 58 31
  3. W trakcie jednej wizyty:
    • Wypełnimy i wyślemy wniosek o wydanie certyfikatu.
    • Zweryfikujemy dane posiadacza podpisu i podpiszemy umowę.
    • Zainstalujemy certyfikat (podpis) na wybranym zestawie.
  4. Pobierz i zainstaluj oprogramowanie do składania i weryfikacji podpisu.
  5. Korzystaj z podpisu bez ograniczeń.